...Eelmisele lehele

18.jaanuaril 2006 pühitsesime akvaariumi aastast sünnipäeva. Lubasime omale sel puhul kerge napsu. Kalad olid muidugi selles suhtes kuival. Esimene aasta läks kergelt ja probleemivabalt. Poleks alguses uskunudki. Haigused ei ole kimbutanud ning kõik oma akvaariumisse toodud kalad on elus ja terved. Loodan väga, et ka õnnelikud. Siinkohal julgustan kõiki neid kes alles planeerivad akvaristiks hakkamist. Rõõmu huvitavast tegevusest on olnud rohkem kui lihtsalt raha eest saada võib. Omaette väärtuseks võib pidada ka aasta jooksul omandatud kogemusi/teadmisi.

31.detsembril panime akvaariumisse Nutrafini redeli ja katsetuseks tõmbasime käima ka kaasasoleva potsiku. Ostsime aparaadi muidugi ainult redeli pärast. Kartus selle käärimisnõu efektiivsuse osas osutus ka tõeks, 160 liitrisele taimi täis kastile oli se potsik nigu tilk vett janusele. Nüüd käib redeli taga 2.5 liitrine omatehtud pärmisegu ning taimed mullitavad rõõmsalt. Ph kukkus ka umbes 6,8 peale. Ja siis veel lisaks se hind millega Nutrafin müüb kilekotikestes aparaadi käivitamiseks mõeldud kõlava nimega pulbreid mis iga perenaise köögiriiulil alati olemas on ega maksa toidupoes suurt midagi.

Ühel pühapäevaõhtul (29.jan.) võtsin jällegi ette valguse, Trioluxile kirves sisse ja tulemuseks Quadrolux. Olin saanud akvarist Heiti käest näpunäite kuidas saab lambi kinnitada ka Juweli kaane söötmisluukidest etepoole ilma, et se toitmist segaks. Nüüd siis valgust kokku 4x30W (120W) ehk 0.75W/liitrile. Tundub, et sai hea.

Pirnide asetus hetkel ülevalt alla selline: Philips Aquarelle, Leuci Aquarium Nature ja 2 alumist/tagumist Leuci Aquarium Colour torud. Värvid said nigu kaamera arvas heaks valge tasakaalu paika panna. Silmaga vaadates on ülemine valge, keskmine rohekas ja alumised roosad. Vahepeal hävis ka pool öövalgusest, ühel päeval enam ei põlenud, oli seest roheliseks oksüdeerunud. No mis seal ikka, vasakul tiival toimib veel, 24V on kaane sees olemas ja LED-e müüakse igas elektroonika jubinate kaupluses.

Peale Quadroluxi ehitamist pildistasin ka järjekordse üldvaate. Seisuga 29.jaanuar 2006.

Juba järgmise päeva õhtul koju tulles oli otse Philipsi toru all kasvav Vallisneria leht punaseks päevitanud.

Lihtsalt üks segane kaader, et pildi materiali liiga vähe ei oleks.

Justkui välk selgest taevast leidsin 31.jaanuaril maimu. Harvendamise käigus oli jäänud üle pisike kogus taimi mis laua all kausis vedelesid. Viskasin nad peale nädalast seismist minema ja avastasin, et kaussi jäänud vees keegi ujub, omal pikkust vaid umbes 4mm jagu. Koosnedes peamiselt kahest silmast ja viburist. Igaks juhuks kohe kompressorile õhukivi otsa ja kaussi. Järgmisel päeval ostsime maimulõksu ja tõstsime hoolika otsimise tulemusena kausist leitud 3 maimu akvaariumisse sellega. Peale seda avastasime järgnevatel päevadel imekombel ka akvaariumist mõned juhuslikud maimud kes polnud veel oma vanemate poolt ära söödud. Hetkel on neid maimulõksus 7 tükki. Paistab, et Daniod on saavutanud suguküpsuse.

Siin pildike meie maimulõksust. Hetkel ei oska me neid millegi targemaga kui keedetud munakollasega toita. Arvestades, et munakollane sisaldab materiali terve kana tekkeks peaks ta sisaldama ka kõike vajalikku pisimaimude arenguks. Ja noh, küllap pakub akvaarium neile ka muud silmale mittenähtavat ollust mis neile suhu mahub ja nälga rahuldab.

Järgmisele lehele...

Kõik siin avaldatud pildid ja tekstid on autorikaitse objektid,
nende kasutamine mistahes kohas ja mistahes kujul
ilma autori loata on keelatud.